Verksamhet

“All knowlege is connected to all other knowledge.

The fun is in making the connections."

SLA utbildar genom sina medlemmar över 30% av Sveriges sysselsatta befolkning! Det innebär ett nätverk med både bred och djup kompetens inom lärande och förändringsarbete.

Medlemsträffar
Nätverket träffas 4-5 gånger per år. Varje träff har ett tema, utifrån medlemsorganisationernas önskemål. Teman de senaste åren har till exempel varit lärande på distans, system för lärande (LMS och LXP), mikrolärande, VR och externa kursbibliotek (Linkjedin Learning och Coursera). Under 2020 har flera träffar genomförts som videoträffar vilket ökat tillgängligheten.

SLA på Linkedin
En viktig del av SLA:s verksamhet är erfarenhetsutbyte mellan medlemsföretagen. Den sker till stor del i vår Linkedin-grupp. Här kan medlemsorganisationerna berätta om allt från lyckade initiativ och fråga om system för lärande till att tipsa om bra resusrer inom kompetensutveckling och diskutera metodik för distanslärande. SLA-gruppen är exklusiv för SLA:s medlemmar.

Swedish Learning Awards
SLA arrangerar Sveriges
största tävling inom kompetensutveckling och arbetsliv. Läs mer om den här.

2. Livslångt lärande med Xxx (20200921

1. Om SLA med Kristian Åsberg (2020901)

ADRESS

c/o Kristian Åsberg